מדהים!!
באים אלי הרבה מאוד מנהלי עמותות, קולגות ושאר אנשים מוכשרים, וכן משפחות שביצעו בעבר גיוס המונים- ונכשלו. מנסיוני, רבים מהכשלונות יכלו להימנע על ידי בניית בריף ואסטרטגיה טובים ומותאמים לקמפיין. ולמה? כי לאחר שאני למדתי לבנות בריפים בצורה נכונה, אחוזי ההגעה ליעד שלי בגיוסי המונים הגיעו ליותר מ-98.7%!
במאמר זה אעבור איתכם צעד צעד בדרך לבניית בריף לקמפיין גיוס המונים מוצלח ורווחי.
אז בואו נתחיל!
מהי מטרת הקמפיין?
ישבתי עם עשרות מנהלי גיוסי המונים שידעו לעשות הכל: ניהול דיגיטל מעולה, תוכן מושלם ומרתק, עיצוב ותסריטאות טובים. איפה הם "נפלו"?
במאמר קודם, הסברתי על איך כדאי לתאם יעדים מול הלקוחות כדי שיצאו מרוצים.
צעד זה הוא קריטי בקמפיין. והוא אחד העקרונות שאמורים להנחות אתכם לאורך תהליך עבודה מול לקוחות.
1) שאלו את הלקוח/ מנהל העמותה את השאלה הפשוטה: מה מבחינתך יגדיר את המהלך כהצלחה?
בצורה זו תוכלו להבין מי הוא, כמה יחס של הכנסה מול הוצאה במדיה הוא מצפה לקבל, תוך כמה זמן וכו'.
כך תוכלו לבנות את הקמפיין בפייסבוק בצורה מושכלת, לבחור פלטפורמה נכונה, ולהציע לו מחיר שיהיה רווחי לשני הצדדים.
2) מהו יעד הגיוס?
הציבו יעד הגיוני שתוכלו להגיע אליו. מצד שני- שלא יהיה מדי נמוך:
העלאת יעד בדיעבד מתקבלת לרוב כלא אמינה בקרב קהל התורמים.
3) למי אתם מגייסים?
כאן לא יכול להופיע שם של עמותה.
בשביל להביא תרומות און ליין ב-2019 צריך לדבר בשפה שונה.
ב-2019, אנשים תורמים לאנשים.
לדוג':
בקמפיין למצרכי חורף ל'חסדי נעמי'- שימו ניצול שואה מדבר.
בקמפיין לילדים החולים בסרטן- שימו ילד שאוסף למען החברים שלו במחלקה.
אנשים קצו בעמותות ובמוסדות שגוזרים עמלה. הם רוצים להתחבר לאדם שמאחורי הקמפיין.
4) למה הנתרם צריך את הכסף?
במידה ואתם לא מצליחים לשכנע את עצמכם בנתון זה,
יהיה לכם קשה מאוד עד בלתי אפשרי לשכנע את הקהל יעד תורמים לתרום…
5) מי קהל היעד שיתרום לקמפיין?
עכשיו עצרו רגע. תחשבו מי קהל היעד אליו אתם פונים.
ממנו קחו אב טיפוס כדי שתוכלו להתחבר אליו,
להבין אותו ולדעת איך לדבר אליו.
לדוגמא:
במידה ומדובר בקהל חסידי, קחו כאב טיפוס בחורה דמיונית בשם גיטי.
בנו לה פרופיל- אישיות, מגורים, סטטוס.
מכאן נמשיך ליצירת ההקשר בין התורם לנתרם- מה שיוביל אותנו אח"כ לתרומה.
6) מה יגרום לקהל שלכם יתרום?
עכשיו, קחו את אב הטיפוס שבחרתם. למשל לפי הדוגמה שהבאנו- גיטי.
עכשיו התבוננו בעיני רוחכם בנתרם. למשל: ניצול שואה.
חישבו: מה יגרום לגיטי לתרום לאותו ניצול שואה.
כל אחד תורם על ידי ההשתקפות שלו.
אנחנו לא יכולים להתחבר למשהו שאין בתוכנו משהו ש "מתממשק" אליו.
אחד יתרום לילד חולה כי הוא מזכיר לו את אח שלי. קורא מאמר הילד הקטן החולה יזכיר לו את הבן שלו באותו הגיל, וכן הלאה.
זכרו, תרומה מתבצעת כאשר יש קשר בין התורם לנתרם.
ברגע שהבנתם מהו המניע שיגרום לתורם להתחבר לנתרם,
עשיתם את השלב העיקרי בבריף.
7) והשאלה החשובה- למה עכשיו?
לאחר שסיימתם לייצר קשר בין התורם לנתרם,
והבנתם מה יגרום לתורם לתרום, נצטרך לענות על השאלה:
למה שיתרמו לו דווקא עכשיו?
כל קמפיין בלי סיבה מיידית של תזמון סופו להיכשל.
כולנו מטבענו דחיינים. אם אין משהו קריטי שמסביר לנו למה דווקא עכשיו,
נדחה את התרומה "לחודש הבא", "לאחרי העשירי", משמע: לעולם לא.
לסיכום: שימו לב שיש לכם בתרומה את המשולש:
קשר של תורם> נתרם> תזמון = נוסחת הקסם לתרומה!
8) דרך אילו מקורות הוא יתרום?
לאחר שאבחנו את קהל היעד, חשוב שנבין איפה הוא מסתובב בשביל לבנות את מפת המדיה. בפייסבוק, באינסטגרם, בתיבת המייל? אחרי מי הוא נוהג לעקוב? האם עדיף שיפנו אליו טלפונית?
9) מה צריך כדי להעלות את הקמפיין לאוויר?
שורות אלו בבריף נועדו לעשות לכם סדר בראש.
רשמו את כל מה שאתם צריכים כדי להעלות את הקמפיין.
רושמת פה מספר דוגמאות לצ'ק ליסט- מקווה שיעזרו לכם:
ועוד.
בבלוג הבא נלמד איך לבחור פלטפורמת גיוס המונים שתהיה נכונה לכם, ואציג מנסיוני את כל החסרונות (כן, לכל אחד יש, מה לעשות.) והיתרונות של כל אחת מהנפשות הפועלות בשוק, ואביא דוגמאות לקמפיינים מוצלחים.
לבינתיים, מזמינה אתכם לכתוב לי בתגובות במה התקשיתם במהלך כתיבת הבריף, ולכתוב לי על נושאים שמעניינים אתכם בתחום גיוס ההמונים בכלל, ובדיגיטל בפרט.
בהצלחה!
שולי
באים אלי הרבה מאוד מנהלי עמותות, קולגות ושאר אנשים מוכשרים, וכן משפחות שביצעו בעבר גיוס המונים- ונכשלו. מנסיוני, רבים מהכשלונות יכלו להימנע על ידי בניית בריף ואסטרטגיה טובים ומותאמים לקמפיין. ולמה? כי לאחר שאני למדתי לבנות בריפים בצורה נכונה, אחוזי ההגעה ליעד שלי בגיוסי המונים הגיעו ליותר מ-98.7%!
במאמר זה אעבור איתכם צעד צעד בדרך לבניית בריף לקמפיין גיוס המונים מוצלח ורווחי.
אז בואו נתחיל!
מהי מטרת הקמפיין?
ישבתי עם עשרות מנהלי גיוסי המונים שידעו לעשות הכל: ניהול דיגיטל מעולה, תוכן מושלם ומרתק, עיצוב ותסריטאות טובים. איפה הם "נפלו"?
במאמר קודם, הסברתי על איך כדאי לתאם יעדים מול הלקוחות כדי שיצאו מרוצים.
צעד זה הוא קריטי בקמפיין. והוא אחד העקרונות שאמורים להנחות אתכם לאורך תהליך עבודה מול לקוחות.
1) שאלו את הלקוח/ מנהל העמותה את השאלה הפשוטה: מה מבחינתך יגדיר את המהלך כהצלחה?
בצורה זו תוכלו להבין מי הוא, כמה יחס של הכנסה מול הוצאה במדיה הוא מצפה לקבל, תוך כמה זמן וכו'.
כך תוכלו לבנות את הקמפיין בפייסבוק בצורה מושכלת, לבחור פלטפורמה נכונה, ולהציע לו מחיר שיהיה רווחי לשני הצדדים.
2) מהו יעד הגיוס?
הציבו יעד הגיוני שתוכלו להגיע אליו. מצד שני- שלא יהיה מדי נמוך:
העלאת יעד בדיעבד מתקבלת לרוב כלא אמינה בקרב קהל התורמים.
3) למי אתם מגייסים?
כאן לא יכול להופיע שם של עמותה.
בשביל להביא תרומות און ליין ב-2019 צריך לדבר בשפה שונה.
ב-2019, אנשים תורמים לאנשים.
לדוג':
בקמפיין למצרכי חורף ל'חסדי נעמי'- שימו ניצול שואה מדבר.
בקמפיין לילדים החולים בסרטן- שימו ילד שאוסף למען החברים שלו במחלקה.
אנשים קצו בעמותות ובמוסדות שגוזרים עמלה. הם רוצים להתחבר לאדם שמאחורי הקמפיין.
4) למה הנתרם צריך את הכסף?
במידה ואתם לא מצליחים לשכנע את עצמכם בנתון זה,
יהיה לכם קשה מאוד עד בלתי אפשרי לשכנע את הקהל יעד תורמים לתרום…
5) מי קהל היעד שיתרום לקמפיין?
עכשיו עצרו רגע. תחשבו מי קהל היעד אליו אתם פונים.
ממנו קחו אב טיפוס כדי שתוכלו להתחבר אליו,
להבין אותו ולדעת איך לדבר אליו.
לדוגמא:
במידה ומדובר בקהל חסידי, קחו כאב טיפוס בחורה דמיונית בשם גיטי.
בנו לה פרופיל- אישיות, מגורים, סטטוס.
מכאן נמשיך ליצירת ההקשר בין התורם לנתרם- מה שיוביל אותנו אח"כ לתרומה.
6) מה יגרום לקהל שלכם יתרום?
עכשיו, קחו את אב הטיפוס שבחרתם. למשל לפי הדוגמה שהבאנו- גיטי.
עכשיו התבוננו בעיני רוחכם בנתרם. למשל: ניצול שואה.
חישבו: מה יגרום לגיטי לתרום לאותו ניצול שואה.
כל אחד תורם על ידי ההשתקפות שלו.
אנחנו לא יכולים להתחבר למשהו שאין בתוכנו משהו ש "מתממשק" אליו.
אחד יתרום לילד חולה כי הוא מזכיר לו את אח שלי. קורא מאמר הילד הקטן החולה יזכיר לו את הבן שלו באותו הגיל, וכן הלאה.
זכרו, תרומה מתבצעת כאשר יש קשר בין התורם לנתרם.
ברגע שהבנתם מהו המניע שיגרום לתורם להתחבר לנתרם,
עשיתם את השלב העיקרי בבריף.
7) והשאלה החשובה- למה עכשיו?
לאחר שסיימתם לייצר קשר בין התורם לנתרם,
והבנתם מה יגרום לתורם לתרום, נצטרך לענות על השאלה:
למה שיתרמו לו דווקא עכשיו?
כל קמפיין בלי סיבה מיידית של תזמון סופו להיכשל.
כולנו מטבענו דחיינים. אם אין משהו קריטי שמסביר לנו למה דווקא עכשיו,
נדחה את התרומה "לחודש הבא", "לאחרי העשירי", משמע: לעולם לא.
לסיכום: שימו לב שיש לכם בתרומה את המשולש:
קשר של תורם> נתרם> תזמון = נוסחת הקסם לתרומה!
8) דרך אילו מקורות הוא יתרום?
לאחר שאבחנו את קהל היעד, חשוב שנבין איפה הוא מסתובב בשביל לבנות את מפת המדיה. בפייסבוק, באינסטגרם, בתיבת המייל? אחרי מי הוא נוהג לעקוב? האם עדיף שיפנו אליו טלפונית?
9) מה צריך כדי להעלות את הקמפיין לאוויר?
שורות אלו בבריף נועדו לעשות לכם סדר בראש.
רשמו את כל מה שאתם צריכים כדי להעלות את הקמפיין.
רושמת פה מספר דוגמאות לצ'ק ליסט- מקווה שיעזרו לכם:
ועוד.
בבלוג הבא נלמד איך לבחור פלטפורמת גיוס המונים שתהיה נכונה לכם, ואציג מנסיוני את כל החסרונות (כן, לכל אחד יש, מה לעשות.) והיתרונות של כל אחת מהנפשות הפועלות בשוק, ואביא דוגמאות לקמפיינים מוצלחים.
לבינתיים, מזמינה אתכם לכתוב לי בתגובות במה התקשיתם במהלך כתיבת הבריף, ולכתוב לי על נושאים שמעניינים אתכם בתחום גיוס ההמונים בכלל, ובדיגיטל בפרט.
בהצלחה!
שולי
3 תגובות בנושא “כך תבנו בריף לגיוס המונים מצליח (2020)”
מדהים!!
את כזו אלופה ומדהימה!!! כמה שאני גאה בך
אעיצות מדהימות במיוחד????
פוסט מעולה