אוטומציות, דיגיטל, ומה שביניהם

עולם הדיגיטל מספק לנו הצצה מהירה לעולמות האוטומציה. למשל, בתחום ניהול הדאטה: נניח שהרצתם קמפיין מרובה ערוצים, ובמערכת שלכם מצטבר לו קהל מכובד, חלקו איכותי יותר ואיכותי פחות – מישהו צריך לנהל את הקהל הזה.

"עוד מעט כבר לא יצטרכו אנשים, הכל יעשה עם רובוטים."

את המשפט הזה בטוח שמעתם כבר לפחות פעם אחת, אם לא מאה, בכל פעם שנחשפתם לכתבה על פיתוח חדש ש"ישנה את העולם ויגרום למכונות לעשות דברים אנושיים". החל מבינה מלאכותית (AI) דרך Machine Learning, וכלה בטכנולוגיות VR ועוד, העולם מתקדם לאוטומציה. בעצם אפשר להגיד שחלק גדול ממנו כבר נמצא שם. והחלק שלא, יגיע לשם בקרוב.

לא ירחק היום שרוב הפעולות שלנו יהפכו לאוטומציות, כך שהתפיסה שלנו כבני אדם ביחס לעולם הדיגיטל צריכה להיות בדיוק כמו שעולם הדיגיטל תופס אותנו. ולכן מילת המפתח צריכה להיות הסתגלות.

כמו שהדיגיטל יודע להתאים את עצמו למציאות שלנו, אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למציאות שלו. הדבר יחייב אותנו לעבוד איתו, ללמוד אותו ולעשות שינויים בחיים האישיים שלנו או אפילו בקריירה שלנו, כדי שלא נמצא את עצמנו מחוסרי עבודה בשלב כזה או אחר.

ברור לי, שכשהמציאו את המכונית הראשונה, הרבה עגלונים ובעלי עגלות התנגדו לה, או לפחות חזו שחורות ביחס אליה. אפשר לומר שמבחינה מסויימת הם "צדקו": הם באמת נותרו מחוסרי עבודה. אולם מהר מאוד הם הוציאו רישיון ופשוט הפכו ל'עגלונים מודרניים', כאלו שממשיכים לקחת אנשים או חבילות מנקודה A לנקודה B. רק שהפעם זה נעשה באמצעות מכונית, בקלות ובמהירות.

עולם הדיגיטל מספק לנו הצצה מהירה לעולמות האוטומציה. מכיון שחלק נרחב מעולם הדיגיטל מורכב מאוטומציה מובנית, הוא לקח את עולם הפרסום מאה צעדים קדימה. ככל שהוא לוקח אותו עוד צעדים – עולות יותר ויותר בעיות שמצריכות פתרון אוטומטי. למשל, בתחום ניהול הדאטה: נניח והרצתם קמפיין מרובה ערוצים, ובמערכת שלכם הצטבר קהל מכובד, חלקו איכותי יותר וחלקו איכותי פחות. מישהו צריך לנהל את הקהל הזה. את האיכותיים – להעביר למשפך המרה, ואילו את הפחות איכותיים – לסנן לקבוצה שנדרשת ל"בישול ארוך יותר", ולקבוצה של אלו אשר אפשר לוותר עליהם בטווח המיידי, ולהציג להם מודעות בפרקי זמן ארוכים יותר.

מערכות ידועות כגון Marketo  ו- Hubspot עושות אוטומציות של תוכן מבוסס דאטה, כך שכל גולש או קבוצת גולשים יחשפו לתוכן שמותאם במיוחד בשבילם, על פי ניתוח קהל מעמיק והבנה איפה המקום והזמן המדויקים שכאשר הגולש ייחשף אליהם, פוטנציאל ההמרה שלו יגדל.

Five Steps Automation

אוטומציה של חמישה צעדים, מזכירה מאד את העבודה שהמערכות שדיברנו עליהן למעלה עושות, אולם מדובר בשיטה פשוטה בהרבה. השיטה מבוססת על חמישה שלבים פשוטים של תהליך ההמרה, ומתחילה ברגע המוכר (בתקווה) בו גולש משאיר ליד בקמפיין Lead Ads. שיטה הזו יכולה לשפר את אחוזי ההמרה (CRO) בקמפיינים בצורה משמעותית.

אז איך זה עובד?
לרוב כשאנחנו עושים קמפיין לידים בפייסבוק, נחבר את הקמפיין שלנו למערכת של Zapier על מנת לקבל את הלידים בצורה מסודרת, כשבסוף הלקוח מקבל אותם בצורה אוטומטית.

שלב ראשון: ניצור זאפ עם המייל שלנו, כדי שנקבל חיווי בזמן אמת על כל מייל שנכנס.

שלב שני: נוציא מייל תודה ללקוח. במקביל, מעבר לתודתנו על ההרשמה, נשלח ללקוח באותו מייל גם את פרטי המוצר שלנו. דוגמה:  במקרה של לימודים הוא יקבל סילבוס וכו'. בנוסף, נצרף במייל קישור לאתר שלנו. (ממליץ שגם למייל הזה נחבר את המייל שלנו, ככה נוכל לקבל חיווי בזמן אמת – האם הליד הפוטנציאלי שלנו אכן קיבל מייל).

שלב שלישי: ניצור zap לקובץ sheet, על מנת שירכז בצורה מסודרת את הלידים המגיעים. לקובץ זה מתחברים הלקוח וצוות המכירות שלו.

שלב רביעי: נוסיף zap עם קישור ל- Mailchimp שלנו, (אני באופן אישי עובד רק איתו, ולכן אני ממליץ עליו כשלב הרביעי, אבל באופן כללי זו יכולה להיות כל מערכת מייל אחר שאתם אוהבים לעבוד איתה).לאחר מכן נכנס להגדרות אוטומציה.

שלב חמישי: בשלב הקודם עצרנו בהגדרות אוטומציה של Mailchimp. בשלב הזה נגדיר אותן כך שכל גולש שנרשם כליד, יקבל x זמן לאחר ההרשמה שלו (מומלץ מקסימום יומיים) סדרת מיילים עם תוכן איכותי. התוכן צריך להיות מותאם לתחום אותו אנחנו מפרסמים, ולספק לגולש ערך משמעותי. חשוב: המיילים האלו הם מיילים של תוכן נטו, אנחנו לא מוכרים לו בשלב הזה כלום.

ההגיון של השיטה מאוד פשוט, בגלל המילוי האוטומטי של טופס הליד בפייסבוק אנחנו מקבלים פעמים רבות לידים ש"לא זוכרים שהם השאירו פרטים", או שהשאירו בהרבה מקומות וכבר לא זוכרים מי אנחנו. באמצעוץ חמישה שלבים אלו אנחנו מבטיחים להם תזכורת לקיומנו שמלווה בפרטים למוצר או השירות שלנו. כך, כאשר נציגי המכירות שלנו יתקשרו אליהם הם יכירו אותנו ואת השירות שלנו לעומק.

דבר נוסף, במידה ובכל זאת לא תיסגר עסקה/מכירה בסוף התהליך, הם יכנסו למאגר הדאטה שלנו ויהנו מתוכן איכותי וטוב שיגרום לייצור מערכת יחסים שבסופו של דבר – תוביל לסגירה.

כל שלב בתהליך יושב בדיוק בנקודה שהוא צריך. דבר זה מונע מאיתנו לפספס לידים בעתיד. ולכן, חשוב לשמור על מיקום השלבים בדיוק.

דילוג לתוכן